When The Story Begins....

Life is so short to be wasted...so lets LIVE, LEARN, WORK and PLAY!!!

Friday, January 17, 2014

SELAMAT TINGGAL 2013

Bismillahirrahmanirrahim...

Lama dah rasanya jari jemari ni tak menari di ruang kecil saya ni...kalau ade yang perasan (kalau ada la) tahun 2013 takde satu post pun dari saya...Langsung takde T__T

Berat rasa hati nak berbicara tentang tahun 2013...tahun yg saya anggap paling mencabar...dugaan maha hebat sepanjang 27 tahun kehidupan saya...cukuplah saya katakan setahun tu cukup mengajar sy erti kesabaran dan ketabahan dalam mengharungi hidup...segalanya telah ditentukan...dan saya sebagai hambaNya hanya mampu REDHA dan SABAR...dua perkataan ajaib inilah yang menjadi kekuatan saya...kerap kali saya kalah dengan bisikan hati yang acapkali bertanya...ADILKAH saya diuji sebegini? Di mana ALLAH ketika saya memerlukan? Betapa rapuhnya IMAN sehingga seringkali saya lupa bahawa janji ALLAH itu PASTI...

Lama saya merenung kekhilafan diri...ampunkan diri ini Ya ALLAH...sesungguhnya aku hanya insan kerdil yang masih mencari kekuatan diri...dalam kelemahan dan kekhilafan itu...sy kembali bangkit mencari sisa-sisa kekuatan yang masih berbaki...dan mengorak langkah kembali...demi untuk diri sendiri dan insan2 yang menyayangi diri ini...sy akur diri ini masih lemah...masih diburu kesakitan dan penderitaan lalu...tapi saya yakin...SAKIT ITU PENGHAPUS DOSA...sakit itu yang membuat saya semakin dekat denganNYA.................




nota kaki : pergilah segala kepedihan...terbanglah bagai rama-rama yang indah...dan akan sentiasa ku kenang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...